„Wie każdy z nas - nauka (nie) idzie w las!” Pod takim hasłem zajęć uczniowie z klasy II a wyruszyli na ścieżkę edukacyjną „Leśny zakątek”. Przy poszczególnych stacjach ścieżki czekały na nich różne leśne niespodzianki. Realizując temat zajęć przyrodniczych drugoklasiści rozwiązywali zadania, poznawali, poszerzali i utrwalali wiedzę o środowisku leśnym. Poprzez wielozmysłowe poznawanie środowiska przyrodniczego chętnie i z zaangażowaniem odkrywali tajemnice lasu. Dzieci rozwijały rozumienie pojęcia las, jako zespół różnych organizmów. W „Labiryncie natury” mogły przekonać się, jak duże korzyści mamy z lasu i pozyskanego w lesie drewna. Przy „Dendrofonie” dowiedziały się jak drewno pochłania i przewodzi dźwięki. Ogromną radość sprawiła „Fotościanka”, gdzie każdy mógł włożyć głowę w otwór, aby zamienić się w ulubione zwierzę mieszkające w lesie. Przy „Kole wiedzy” mali uczniowie z ochotą przyporządkowywali do drzew dobrze znane im liście oraz owoce. Przy stacji „Multilabirynt – budowa warstwowa lasu” utrwalali poznane wcześniej wiadomości o roślinach i zwierzętach żyjących w poszczególnych warstwach, sprawnie przesuwali obrazki i przyporządkowywali je do właściwych nazw. Leśni odkrywcy, z ogromnym zaciekawieniem, przy „Światowidzie” odwracali pola symbolizujące zwierzęta, aby odszukać i poznać ich domy. Najwięcej emocji wzbudziła „Skocznia edukacyjna – leśne rekordy”, na której każdy chciał skoczyć jak najdalej, pobić rekord własny i ulubionego zwierzątka. Wyciszenie nastąpiło podczas ptasich szachów i podsumowania zajęć.
Dzięki takim zajęciom przyrodniczym uczniowie mieli możliwość rozwijania koncentracji uwagi, kształtowania postawy współpracy w grupie oraz zasad zdrowej rywalizacji. Poszczególne elementy budowy ścieżki edukacyjnej umożliwiły stymulację bodźców dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wrażenia są niezapomniane i na pewno wiedza zdobyta w „Leśnym zakątku” nie pójdzie w las!