Aktualności
Wigilia w kl. II a
Wigilia w klasie III
Wigilia w kl. I
Wigilia w naszym przedszkolu
Biały obrus lśni na stole, pod obrusem siano. Płoną świeczki na choince co tu przyszła na noc. Na talerzu kluski z makiem, karp jak księżyc świeci. Już złożyli wszyscy wszystkim moc serdecznych życzeń.
1
Wigilia w kl. II b
Apel z okazji świąt Bożego Narodzenia
20 grudnia odbył się uroczysty apel z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia. Montaż słowno- muzyczny został przygotowany przez uczniów z kl. IV, V, VIIa oraz ZPiT „Kresowiak” (opiekunowie: A. Omelczuk, J. Szachałaj). Na zakończenie uroczystości ksiądz proboszcz odczytał ewangelię, a pan dyrektor złożył życzenia świąteczne całej społeczności szkolnej i przedszkolnej, a następnie podzielił się opłatkiem z przedstawicielami klas.
2
"Relacje, które łączą" w kl. VII b
W dniu 19 grudnia 2023 roku w klasie 7 b odbyły się kolejne zajęcia w ramach Innowacji Pedagogicznej "Relacje, które łączą". W pierwszym ćwiczeniu uczniowie po odkryciu danej karty musieli zareagować w odpowiedni sposób np. gdy odkryli kartę "As" przykładali palce do buzi jakby prosili o ciszę. W kolejnym zadaniu każdy uczeń losował kartę (np. galopuj jak sarenka, skacz z nogi na nogę jak małpka itp.) i za pomocą gestów przedstawiał wylosowane zwierzątko. Każda kolejna osoba naśladowała gesty poprzednich kolegów/koleżanek dodając swoje. Na zakończenie spotkania uczniowie wrzucali swój strach do kapelusza, udzielając odpowiedzi na pytanie "W tej grupie boję się, że...".
"Kresowiak" w TV
Nasz „Kresowiak” w TVP 3 Lublin w programie „Poranek między Wisłą i Bugiem”
15-lecie ZPiT "Kresowiak"
- 10
Projekt kl. III pt. „Zgadnij, z jakiej jestem książki?”
Uczniowie z kl. III zrealizowali projekt pt. „Zgadnij, z jakiej jestem książki?”. Zadaniem trzecioklasistów było wykonanie plakatów- zagadek. Na koniec uczniowie wymienili się pracami i zgadywali jaka książka jest przedstawiona na plakacie
Projekt zrealizowany w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2021-2025 Priorytet 3.0
Projekt czytelniczy kl. VII a pt. Zalety czytania książek
Ostatni już projekt, kl. VII a pt. Zalety czytania książek. Powstał interesujący plakat przedstawiający same pozytywy wynikające z czytania książek
Projekt zrealizowany w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2021-2025 Priorytet 3.0
"Akademia Pana Kleksa"- komiks kl. IV
Uczniowie z kl. IV zrealizowali projekt pt. „Akademia Pana Kleksa”. Powstał komiks do ulubionej lektury czwartoklasistów
Projekt zrealizowany w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2021-2025 Priorytet 3.0
"Lektury naszych rodziców"- projekt czytelniczy w kl. I
Uczniowie z kl. I zrealizowali projekt pt. „Lektury naszych rodziców”. Powstały piękne plakaty przedstawiające ulubione lektury z dzieciństwa ich rodziców
Projekt zrealizowany w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2021-2025 Priorytet 3.0
"Relacje, które łączą" w kl. VI
14.12.2023 roku w klasie 6 zostały przeprowadzone kolejne zajęcia w ramach Innowacji Pedagogicznej "Relacje, które łączą". Celem zajęć było budowanie i wzmacnianie relacji grupowych, budowanie poczucia bezpieczeństwa oraz kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów. Na wstępie pedagog zaproponowała zabawę integracyjną "Lubię...", "Nie lubię...", a następnie uczniowie uczestniczyli w ćwiczeniu "Tratwa". Podczas wykonywania zadania wychowankowie uzmysłowili sobie jak ważna jest współpraca i wzajemna pomoc. W ostatnim ćwiczeniu uczniowie "Wrzucali strach do kapelusza" - na karteczce dokańczali rozpoczęte zdanie i wrzucali je do kapelusza. Po wymieszaniu karteczek, każdy uczeń losował dowolną kartkę i głośno odczytywał jej treść i próbował wczuć się w rolę autora. Na zakończenie spotkania podsumowano refleksje na temat zajęć.
Żyj zdrowo- projekt czytelniczy w kl. II b
Uczniowie kl. II b zapoznali się z książkami dotyczącymi zdrowego odżywiania, a następnie przystąpili do realizacji projektu pt. Żyj zdrowo. Powstał piękny plakat promujący zdrowy tryb życia
Działanie zrealizowane w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2021-2025 Priorytet 3.0
"Co czytali, jak byli mali"?- Projekt czytelniczy w kl. VI
Uczniowie kl. VI zrealizowali projekt pt. Co czytali, jak byli mali?- powstały interesujące wywiady z rodzicami lub dziadkami na temat książek ich dzieciństwa
Działanie zostało wykonane w ramach programu Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa na lata 2021-2025 Priorytet 3.0
Konkurs Wiedzy o Patronie
Dziś odbył się Konkurs Wiedzy o Patronie szkoły podstawowej- Józefie Ignacym Kraszewskim dla uczniów klas 4 -8.
Pierwsze miejsce: Hubert Borysiuk kl. 7A
Drugie miejsce: Iga Delmaczyńska kl. 6 i Maja Szymczak kl. 8
Trzecie miejsce: Wiktoria Zalewska kl. 8
Gratulujemy wszystkim uczestnikom!
Konkurs zorganizowali nauczyciele humaniści w ramach obchodów 95-lecia szkoły oraz Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2021-2025 Priorytet 3.0
Wywiad z wychowawcą- kl. V realizuje projekt czytelniczy
Uczniowie kl. V zrealizowali projekt czytelniczy pt. wywiad z wychowawcą. Zapytano o ulubioną książkę z dzieciństwa, ulubioną lekturę szkolną i bohatera książki. Jaką książkę przeczytała Pani ostatnio? Czy wypożycza, czy kupuje Pani książki? Jaki gatunek książek Pani lubi? Ulubiony autor. Gdzie lubi Pani czytać? Jaką książkę poleciłaby Pani jedenastolatce? Czy posiada Pani dużo książek? Itd.
Działanie zrealizowane w ramach Rządowego programu Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa na lata 2021-2025 Priorytet 3.0
"Relacje, które łączą" w kl. V
W dniu 12.12.2023 roku odbyły się zajęcia w ramach Innowacji Pedagogicznej "Relacje, które łączą". Celem spotkania było zwrócenie uwagi uczniów, że różne sytuacje wpływają na to, jak się czują i co o sobie myślą. Do klasy zawitał "nowy kolega Marcin", postać przedstawiała dwie sylwetki "Wewnętrzne JA i Zewnętrzne JA". Wewnętrzne JA - symbolizowało jego poczucie własnej wartości, wewnętrzne przeżycia, myśli, nastroje, na które wpływa on sam, ale również zachowania i wypowiedzi innych ludzi. Następnie pedagog czytała opowiadanie o przeżyciach Marcina. Uczniowie, gdy słyszeli o sytuacji, która spowodowała ubytek "Wewnętrznego JA", odrywali kawałek postaci. Po przeczytaniu opowiadania, zadaniem uczniów było porównanie jego Wewnętrznego JA. Pedagog ponownie przeczytała opowiadanie i poprosiła uczniów o pomysły na zmianę samopoczucia Marcina i doklejanie oderwanych części Wewnętrznego JA. Gdy Wewnętrzne JA zostało sklejone, porównano je z początkowym Zewnętrznym JA. Na zakończenie spotkania uczniowie dzielili się własnymi doświadczeniami i podobnymi sytuacjami.
Recenzja książki- projekt klasy 8
Uczniowie klasy VIII w ramach projektu czytelniczego napisali recenzję swojej ulubionej książki. Pojawiły się różne tytuły, m.in. Rodzina Monet, Malamander, Chłopcy z Placu Broni, Kamienie na Szaniec itp.
Zadanie zrealizowane w ramach Rządowego programu Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2021-2025 Priorytet 3.0
7
Archiwum Aktualności
- liczba odwiedzin: 73231